Gaziemir Belediyesi 2025-2029 Stratejik Plan ve buna bağlı 2025 Stratejik Plan, 2025 yılı gelir-gider bütçesi tamamlandı. Gaziemir Belediye Meclisi’nin 8 Ekim 2025 tarihli toplantısında konuyla ilgi Başkanlık önergesi, Plan ve Bütçe Komisyonu raporunun oluşmasının ardından genel kurulda tartışmaya açıldı. 4 saat 43 dakika boyunca parti gruplar, söz alan meclis üyeleri stratejik plan ve bütçe ile ilgili görüşlerini aktardı. Muhalefet grubu ve meclis üyelerinin getirdikleri eleştiriler, Gaziemir Belediye Başkanı Ünal Işık başta olmak üzere iktidar grubu temsilcisi meclis üyeleri tarafından cevaplandı. Genelinden, yereline müzakere yönteminin ve değişmediği ve gelişmediği gerçeğinden hareketle tarafların söylemleri ‘mono’ (tek taraflı) anlatımdan öteye geçemedi. Taraflar her maddesine kendi bakış açısından yola çıkan eleştiriler ve savunmalar getirse de yazılı metnin dışına çıkılacak ne bir öneri ve yöntem anlayışı nede bunun gereği için karşılıklı çaba vardı!
KİM NE DEDİ?
Gaziemir Belediye Başkanı Ünal Işık, ”Paydaşlarımızdan önemli destekler aldık ve onlarla ortaklaşa bir plan yapmaya özen gösterdik. Planımızda belirtilen projelerimizin birçoğunu dış paydaşlarımızla birlikte yapacağız. Büyükşehir Belediyesi, hayırsever vatandaşlar, bağışçılar ve valiliğimizle alabildiğimiz kadar destek alma yolunda çaba sarf edeceğiz. Planda belirlenen amaç ve hedeflerimiz kapsayıcı olarak belirlendi. İlk halinde belirlenen hedeflere yenilerinin ilave edilmesi de mümkün. Eksik gördüğümüz bir şey varsa, 5 yıllık süreç içerisinde stratejik plana eklemeler yapılabiliyor” sözleriyle konuyu kısaca özetledi.
Meclis genel kurulunda stratejik plan ile ilgili teknik bir sunum gerçekleştiren Gaziemir Belediye Başkan Yardımcısı İrfan Yapar’da Stratejik Plan hakkında genel bir bilgilendirme yaptı. 5 yıllık ve 2025 yılına ait stratejik plan ve performans programı bu yıl her yönüyle, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in hazırladığı ve cumhurbaşkanlığı kararnamesinde vücut bulan tasarruf genelgesi doğrultusunda hazırlanmıştı. Öylesi ne ki hazırlanan stratejik plan taslağı parti gruplarına tasarruf genelgesi doğrultusunda PDF dosyası olarak ulaştırıldı. (Gaziemir, Büyükşehir) Meclis genel kurullarının onayının ardından kesinleşmesinin ardından yine PDF dosyası ile meclis üyelerine ve ilgili resmi kurum ve paydaşlarıyla paylaşılacak.
Gaziemir Belediye Meclisi Plan ve Bütçe Komisyon Başkanı Mustafa Tanju Tekgül’de kaleme ve imza altına aldıkları komisyon raporu hakkında genel kurulda bir bilgilendirme yaptı. İlk önce geçtiğimiz dönemde yapılan 2024 bütçe gerçekleşmeleri hakkında bilgi veren Tekgül, 2024 bütçesi için öngörülen hedefinden, gelir yönünden yüzde 60, gider yönünden yüzde 70’ inin tutacağının görüldüğü bilgisini paylaştı. Bir başka deyişle bu bilgi, hemen her konuda her şeyi bildiğini iddia eden ve beş yıllık yönetimi boyunca ‘ben bilirim, ben yaparım edası ile hareket eden’ Halil Arda döneminde hazırlanan bütçede hedeflenen rakamın gerçekçi olmadığına yönelik eleştirilerin bir yerde doğrulanmış olmasıydı. 2024’ün ilk üç aylık döneminde kendisine ayrılan bütçelerin neredeyse tamamını tarumar eden Arda dönemi, mali yönden yeni başkan Ünal Işık dönemini hayli zorladı. Tüm umutların 2025 yılına bağlandığı yeni dönemin bütçesi bu gerçekler ışığında hazırlandığı gerçekliği tüm çıplaklığı ile karşımızda duruyor. Nitekim Plan ve Bütçe Komisyon Başkanı Tekgül 2025 yılında bir önceki yıla göre bütçenin yüzde 25 artışla 1 milyar 690 milyon lira olarak öngörüldüğünü ifade etti. Bizce de gerek tasarruf genelgesi gerekse ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sıkıntıların bir yansıması olarak Gaziemir Belediyesi 2025 bütçe tahmini gerçekçi bir noktada olduğu kesin. 2025 yılı sonunda ortaya çıkacak rakamların, bütçe gerçekleşmesi önceki yıllara göre çok daha yüksek orana taşıyacağı şimdiden anlaşılıyor. Ünal Işık dönemi gerçekçi rakamlar üzerinden yürümesi, gerçekleştirilmesi beklenen stratejik hedeflere ulaşılması yönünden de önemli.
2004-2009 dönemleri arasında Gaziemir’de belediye yönetimini elinde bulunduran ancak 2009 seçimlerinin ardından yapılan 4 yerel seçimde de muhalefet olarak çıkan Ak Parti’de yeni dönem sürecinin nasıl ilerleyeceği kamuoyunca ayrı bir merak konusu. 4 seçimden de muhalefet olarak çıkan Ak Parti’de son seçimde elde edilen oy sayısı parti teşkilatında yarınlara olan umudu diri tutuyor. Partinin genç ilçe başkanı İsmail Yaşadı bir yandan yeni sürecin teşkilatlanmasında önemli olan ilçe kongre sürecini yönetirken, diğer bir yandan da belediye meclis grubuna yön veriyor. Yön verme sürecinde muhalefet tecrübesine sahip isimlerin görüşlerini dikkate alan Yaşadı parti üst yönetiminin genel stratejisine de hayli sadık bir yol yürüyor.
2024’te başlayan yeni süreçte Ak Parti Meclis Grup Başkanvekili görevi bu yıl Hüseyin Aslan’a ait. Bir dönem boşluklu olarak mecliste yer alan Aslan geçtiğimiz dönemlerde de grup başkanvekilliği görevini de üstlenen tecrübeli bir isim. Aslan bu yeni dönemin ilk yılında önceki dönemlerine göre daha farklı bir tarzda bir tarz sergilediğini de belirtelim. Peki Aslan Gaziemir Belediyesi’nin stratejik planı hakkında 2025 bütçesi hakkında neler dile getirdi? Özetle şu görüşleri ve eleştirileri dile getirdi; “Stratejik planda çağdaş kent yapılanmasını tamamlamış, yaşam kalitesi yüksek, huzurlu, sürdürülebilir, model bir kent olmaktan bahsediliyor. Ancak plana bakıldığında ilçemizin kronikleşmiş sorunları, ulaşım ve trafikle ilgili planlama yok. Merkez mahallelerin imar planı çözülmüş olsa da, mahallelerin birçoğunda imar problemi var. 16 yıldır çözüm üretilmeyen bir kentsel dönüşüm sorunu var. Stratejik planlarda yer almayan yeşil alan sorunlarının çözümü üretilmediğinde, yaşam kalitesi yüksek, huzurlu bir kentten bahsedemeyiz.”
2024 yerel seçimlerine de 2019’daki gibi, bir partinin ortak meclis üyesi aday listesinden MHP tıpkı geçen dönemde olduğu üzere 2 isimle Gaziemir Belediye Meclisi’nde temsil ediliyor. Geçen dönemde olduğu üzere de partinin meclis grup başkanvekilliği görevi Selahattin Şahin üstleniyor. Şahin her ne kadar geçtiğimiz dönemde hem Büyükşehir hem de Gaziemir meclisinde partisini bu sıfatla temsil ediyorsa da bu dönem de (seçimde aday gösterildiği sıra itibariyle) yalnızca ilçe meclisinde bu görevi yerine getirebiliyor. Şahin’de tıpkı Cumhur İttifakı ortağı grup başkanvekili olarak Gaziemir Belediyesi’nin stratejik planı ve gelir-gider bütçesi hakkında düşünce ve önerilerini dile getirdi. Şahin özetle şu ifadeleri kullandı; “Tespit edilen vizyon ve ortaya konulan amaç ve hedeflere ulaşmak için öncelikle ilçemizin ihtiyaç duyduğu noktaları çok iyi tespit etmek gerekir. Aktepe, Emrez başta olmak üzere bazı mahallelerimizde imar planları yok. İmar planları olmadığı için de kentsel dönüşüm başlayamıyor. Bu nedenle önceliğimizin buraların imar planlarını yapmak olmalı.”
2024 seçimleriyle birlikte Gaziemir Belediye Meclisi’nde üçüncü dönemini yaşayan CHP’nin genç meclis üyelerinden Cemal Çalışkan yeni dönemde partisini Grup Başkanvekili noktasında temsil ediyor. Çalışkan ise gerek muhalefetin eleştirileri gerekse stratejik plan ve bütçe konusunda özetle şu görüşlerini dile getiriyor; “Muhalefetin söze ‘çok iyi bir plan olmuş’ diyerek başlıyor, ama sonuç itibarıyla plan iyi olmuş ama deyip ret oy kullanmanız manidar. ulaşım, trafik sorununu göremedik. Otopark yerini göremedik gibi eleştiriler aslında haksız. Çünkü, Büyükşehir Belediyesi'nin, Gaziemir'in, Gaziemir'e yapacağı bütün hizmetler Büyükşehir Belediyesi'nin stratejik planında yer alacak. Muhalefetin ‘seçim beyannamenizdeki vaatleri göremedik’ eleştirisi acımasız bir eleştiri. Çünkü stratejik planda yer alan ilçe stadı tribünlerinin yenilenmesi, çocuk bakım evi, merkez pazaryeri komleksi projesi, sosyal yaşam kampüsü, nikah salonu düzenlemeleri, nostaljik tramvay ve yine Beyazevler'de 25 bin metrekarelik spor kompleksi oluşturulması zaten bunlar bizim seçim vaatlerimizdi. Aktepe ve Emrez'deki kentsel dönüşüm ile ilgili eleştirilere gelince, burada maliyeye ait hazine fazlalıklarıyla ilgili konunun çözümünde yardımcı olurlarsa biz de oralarla daha rahat çalışma sağlama imkanı bulabiliriz. . Neredeyse Gaziemir'in tamamını plansız diyeceksiniz. Yani bu da Gaziemir'e yakışmayan bir eleştiridir. Çünkü İzmir'in en planlı, en gelişmiş ilçelerinden biridir Gaziemir.”
2019-2024 döneminde Ak Parti Meclis Grup Başkanvekili olarak görev alan ve getirdiği eleştiriler ve yaptığı açıklamalarla ilçenin yanı sıra İzmir genelinde de adından sıkça söz ettiren Uğur İnan Atmaca ise yeni dönemde bu görevini Hüseyin Aslan’a devretti. Aynı zamanda Büyükşehir meclisinde de görev yapan Atmaca teknik konuların dışında ilçe meclisinde çok söz almıyor. Bu Atmaca’nın yeni dönem çizgisi olarak yorumlanabilinmekle birlikte partinin yerel stratejisinin de bir izdüşümü gereği de yorumlanabilir. Geçen dönemde özellikle son bir iki yılda zaman yerel kamuoyu gündemine gelen birçok konuda Atmaca’nın haklı eleştirilerinin parti içinde ve dışında göz ardı edildiği ise bir başka gerçek. 2023 ortalarından itibaren Ak Parti’nin Gaziemir’de izlediği mevcut CHP’li belediye başkanı ve yönetimine yüklenmeyen seçim stratejisinin kendilerine ne getirip kendilerinden ne götürdüğü ise parti kadrolarının yakından irdelemesi gereken ayrı bir konu. (Geçmiş dönemin kendi partilerine ne kattığı neleri ise kaybettirdiğini yerel iktidarı elinde tutan CHP’li kadroların çok iyi irdelediğinin de altı çizilmesi gerekir. CHP zaten mevcudu aday göstermek yerine, Gaziemir Belediye Başkanı olarak Ünal Işık’ı adaylaştırması da bunun en büyük kanıtı olsa gerek. Yeri gelmiş iken anketlere de yansıdığı üzere dönemin mevcut belediye başkanının aday gösterilmesi halinde partinin seçimden mağlup ayrılacağına yönelik genel merkezi uyaran CHP Gaziemir İlçe Başkanı Kasım Özkan’ın tavrını da unutmamak gerekiyor. Özkan’ın stratejik hamlesi yıpranmış bir ismin adaylaşacağına göre kendisini kurgulayan muhalefetin hamlesini de boşa çıkarmış oldu. Seçim sonucu CHP’nin değişim hamlesiyle girdiği yerel seçim stratejini de haklı çıkarmış oldu.)
Ak Parti’li Atmaca ise bütçe görüşmelerinde ise özetle şu eleştirileri dile getirdi; “Stratejik planın ulaşmak istediği nokta arasındaki yol, plana bakıldığında trafik, altyapı, ulaşım, geçici dönüşüm gibi kadın, çocuk gibi anahtarları yeterli değil. Bu 5 yıl içerisinde Gaziemir'i daha yaşanabilir bir kent haline getirmenin yolu, yüklenme planından geçiyor.”
Meclisin çiçeği burnunda olarak niteleyeceğimiz en yeni üyelerinden MHP’li meclis üyesi Mehmet Sait Sert ise stratejik plan ve bütçe ile ilgili özetle şu ifadeleri kullandı; “Öncelikle yaptığımız eleştirileri emeğe saygısızlık olarak değerlendirilmemesini rica ediyorum. Stratejik planda yaptığım incelmede Sarnıç’a yapılacak projelerle ile ilgili bir şey göremedim. Binbaşı Reşat Bey Mahallesi’ne yapılması düşünülen kapalı pazaryeri ile ilgili bir şey göremedim. Gaziemir’e metro gelecek mi onu da göremedim. Olimpik yüzme havuzu, düğün salonları projeleri de göremedik.”
Meclisin çiçeği burnunda olarak niteleyeceğimiz isimlerden Ak Partili Nail Kocabaş’ta stratejik plan ve bütçe ile ilgili özetle şu ifadeleri kullandı; “Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından hayata geçirilmek istenen bir online evrak sistemi bulunmakta. Bu konuyla alakalı gerek mesleki durumumuz münasebetiyle bu konuyla ilgili arkadaşlarla yaptığımız görüşmede Menderes Belediyesi'nde sisteme geçirildiğini ama ciddi anlamda özellikle imar müdürlüğü konusunda proje müelliflerinin yaşadığı zorluklar ortaya çıkmaktadır. Burada 1 milyar 750 milyon TL'lik bir bedelle alınacak bu programın aynı zamanda da ilişkiler bölümünde de şöyle ifadeler bulunmaktadır. Orada siber saldırılara çok açık bir program. Bunun için de savunma sisteminin de oluşturulması için de ciddi bir aylık bedellerin ödenmesi gereken bir programdır. Bu tür imar yönetmeliklerinin özellikle yüz yüze ilerleyeceği durumda arkadaşların da aynı zamanda mimar ve proje müelliflerinin sisteme bunu konuyu yüklerken yaşadıkları zorluklar göz önüne alındığında bu hususu özellikle dikkatinizi çekerek tekrar değerlendirmesini rica ediyorum. Burada aynı zamanda ilçemizde yaşayan vatandaşların da yaşatılmasını düşündüğünüzde bu konunun da bir tereddüt olduğunu tekrar ifade etmek istiyorum.”
Meclisin çiçeği burnunda olarak niteleyeceğimiz isimlerden CHP’li Mahmut Şaylan ise stratejik plan ve bütçe ile ilgili parti grubunun görüşünü isimdi. Şaylan konuşmasına özetle şu ifadelere yer verdi; “Strateji geliştirme müdürlüğümüzün koordinatörlüğünde 2025-2029 stratejik plan çalışmaları başlatılmış ve çalışma grupları oluşturularak konuyla ilgili personele eğitimler verilmiştir. Çalışma kapsamında öncelikle ilçemizin mevcut durumu tespit edilmiş, kamu kurumları, kuruluşları, sivil toplum örgütleri, muhtarlarımız, vatandaşlarımız ve çalışanlarımızın görüşleri anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler ve yapılan çalıştaylar sonucunda belediyemizin misyonu, vizyonu, temel değerleri ile amaç ve hedefleri; bu amaç ve hedeflere ulaşmak için 5 yıl içerisinde uygulanacak faaliyet ve projeler belirlenmiştir. Stratejik plan, 6 stratejik amaç ve 21 stratejik hedef kapsamaktadır. Buna bağlı olarak da ana faaliyet projeleri belirlenmiştir. Planın detayları, meclis üyelerimize dağıtılan kitapçıkta ayrıntılı olarak gösterilmiştir. Önümüzdeki dönemde belediyemiz tarafından yürütülecek tüm faaliyet ve projeler, stratejik plana bağlı olarak yürütülecektir. Belediyemizi 2030’lu yıllara taşıyacak olan bu plan, özveri ve titiz bir çalışma sonucu toplumun tüm kesimlerinin görüş ve önerileri alınarak, tüm kesimlerin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde hazırlanmıştır. Söz konusu plan, diğer kamu kurumlarının da faydalanabileceği örnek bir çalışma olmuştur.”
Meclisin çiçeği burnunda olarak niteleyeceğimiz isimlerden Ak Partili Davut Dinçel ise Grup Sözcüsü sıfatıyla meclisteki görüşmelerde görüşlerini özetle şu şekilde dile getirdi; “Stratejik planı incelerken projelere baktım. Belediyenin bu imkanı var mı diye bakmakta yarar gördüm. Bakın, 1 milyar 690 milyon gibi bir bütçemiz var. Tabii, bürokratlarımıza ben güveniyorum. Yüzde 10, yüzde 20 şaşırabilirler. Yani 1 milyar 500 milyon şaşırdılar, bu rakam yok. Vatandaşlardan sorular geliyor; şu anda emekli olanların tazminatlarını ödeyemiyoruz?! Bütçe 1 milyar 700 milyon ama biz tazminat ödeyemiyoruz. Peki, bu projeler nasıl yapılacak?”
Tüm eleştirileri dinleyen ve not alan Gaziemir Belediye Başkanı Ünal Işık ise muhalefetin eleştirilerini özetle şöyle yanıt verdi;
“Bugünkü meclisin onayından sonra kesin plana dönüşmüş olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin planında yer almasını düşündüğümüz projelerimizi ve büyükşehir belediyesinin yapacağı projeleri yazılı olarak İzmir Büyükşehir Belediyemize ilettik. Onların da planında mutlaka yer alacak. İlettiğiniz konularla ilgili olarak bürokrat arkadaşlarımla ve şahsımla büyükşehir belediyesinin yazışmaları, bireysel yüz yüze görüşmeleri belediyemizle ya da büyükşehir belediyesinde gerçekleşmekte. Bu konuda da adımlar çok hızlı atılıyor. Çok hızlı sonuçlar alacağımızı yakında göreceksiniz. Yapılan çalışmanın sadece Gaziemir Belediyesi için değil, diğer kamu kurumlarının da faydalanabileceği bir çalışma olmasını istedik. Bu yönde emek sarf ettik. 2025-2029 yılı planının ilçemize hayırlı olmasını diliyorum, ciddi bir emek var.
(Davut Dinçel’in eleştirilerine yanıt) 1 milyar 190 milyonluk parayla her şeyin yapılabileceğini söylediniz. Evet, çalışma arkadaşlarımız ücret almazlarsa, elektrik parası ödemezsek, akaryakıt ödemezsek bunların hiçbirini yapmazsak, 1 milyar 190 milyonun tamamını biz yatırıma dönüştürebiliriz. Bunun içerisinde personel giderinin olacağını hiç irdelemediniz mi? Mesela buna bakarken? Anlatabilirsiniz hepsini. Ama öyle bir giriş yaptınız ki, bu para tamamen yatırıma yönelmiş, cebimizde hazır. Biz bunu yatıracağız, her şeyi yapacağız. Ama başaracağız, merak etmeyin. Davut Bey, siz tasarruf genelgesini unuttunuz. Önünüze ne koyarsanız koyun, yeni bina yapmak yasak. Tasarruf genelgesine takılıyor. Yani bir gecede konan tasarruf genelgesi, bir gecede de kaldırılabilir düşüncesiyle hedefimizde ve bütçemizde olmamasını da içimize sindiremedik.
(Nail Kocabaş’ın eleştirilerine yönelik) Nail Bey siz teknik insansınız. Keşke bu soru sizden gelmeseydi. Başka birinden, yani benim gibi bir mali müşavirden gelse sorun yok. Proje yapılırken zemin etütleri var. Diğer çalışmalar var. Ayrılan paraların tamamı bunlar içindir. Yoksa proje çalışmaları kendi ekibimiz tarafından yapılacaktır. Dolayısıyla bunlara bir ayrılması gerekiyor. Kendimizin yapamayacağı işlere. Dijitalleşmeye karşı çıkan bir tavır sergilediniz. Evet, bazı devrimler sancılıdır. Bir devrim yapılabilir. Yeni bir işlem yapılabilir. Ama burada en çok problem olan bazı aracı kurumlar diyelim. Yoksa biz bütün yapan insanların, mimar arkadaşlarımızın, mühendis arkadaşlarımızın işini kolaylaştırmak amacıyla yola çıkıyoruz
(MHP’li meclis üyelerinin eleştirilerine yanıt) Mehmet Bey'in konuşmalarından ve Selahattin Bey'in konuşmalarından kendimi Büyükşehir Belediye Başkanı, Çevre Şehircilik İl Müdürü ya da Hazine yetkilisi gibi gördüm. İmar, kentsel dönüşüm, deprem, afet bunlar, bahçe belediyelerinin tek başına altından kalkabileceği projeler değil, arkadaşlar. Bunların hepsi hep birlikte devletin diğer kurumlarıyla birlikte çözülmesi gerekiyor. Gaziemir'deki kentsel dönüşümü Gaziemir Belediyesi'nin omuzlarına yıkamazsınız. Büyükşehir Belediyemizin bu konudaki çalışmaları, çevre il müdürlüğüyle Çevre Şehircilik Bakanlığı ile yürüttüğü çalışmaları sizler de biliyorsunuz. Bunlar bir bütün olarak kamunun diğer kurumlarıyla birlikte çözülmesi gerekiyor. Kalan yerlerde gerçekten Gaziemir Belediyesi'nin boyunu aşan yerler. Buraların bir ortak akılla devlet kurumuyla, devletin bütün çarklarıyla birlikte çözülmesi gerekiyor.
(Hüseyin Aslan’ın eleştirilerine yönelik) Ulaşımı eleştirdiniz. Bunu sizlere de birebir açıkladım. Kendi yapmayacağımız iş ama Büyükşehir Belediyemizin şu anda kamulaştırma aşamasına getirdiği Gazimizin yol sorununu, trafik sorununu çözecek proje var. Büyükşehirimizin projesi olması. Yani bir büyükşehir tarafından yapılması hepimizi mutlu eder diye düşünüyorum. Çalışan memnuniyeti dediniz. Memnuniyet anketleri haziran ayının başında yapıldı sanırım. Ben altı aylık belediye başkanıydım. Arkadaşların çoğu beni, çoğu eski yönetimi oyladılar. Bilemedim ne çıktığını. Ama önümüzdeki yıl bu memnuniyet anketini sizlerle paylaşırım. yüzde 80'ler dediniz. Ben umarım yüzde 90, yüzde 100 olur. Doksanın üstüne çıkarım. Hedefim bu. Hiç kimseyi kırmamayı, incitmemeye, ekonomik durumumuz ölçüsünde mali yapıyı düzelttiğimiz ölçüde de her şeyi arkadaşlarımla paylaşmayı şiar edinmiş birisiyim.
(Emekliye ayrılan belediye işçilerinin tazminatları ve personel giderleri sorularıyla ilgili yanıt) Haziran ayına kadar emekli olmuş bütün arkadaşlarımızın emekli ikramiyelerini ödedik. Takdir edersiniz ki ekonomik yönden, zor durumdan geçiyoruz. Belediyenin bir aylık faaliyetini sürdürebilmesi için yaklaşık 40 - 45 milyon TL paraya ihtiyaç var. 2024 yılının Ocak ayından Eylül’e kadar 9 aylık ortalamayı göz önünde bulundurduğumuzda; bize gelen para aylık 22 milyon lira. İlçedeki inşaat (ruhsat vb.) gelirlerinden belediyemize gele kaynak neredeyse sıfıra yakın. Haklısınız, bir sorun var. Ama hedefimiz de yaptığımız şu; Önce çalışanlarımızın maaşını ödüyoruz. (Emekli çalışanlarının kıdem tazminatlarıyla ilgili) Aynı günler içerisinde de arkadaşlarımıza uygun bir ödeme yapmanın gayreti içerisindeyiz. Hepsini birden ödeme şansım olmadığını belirteyim. Şu ana kadar emekli olmuş bütün çalışma arkadaşlarımıza da ödeme yaptık. Yüzde 95 oranında bunu sağladık. Sağ olsunlar bizi anlayışla karşıladı. Kalan borucumuzu da kapatıyoruz.”
Henüz Yorum Yapılmamış. İlk Yorumu Siz Yapmak İstermisiniz ?