Cumhuriyetimizi kuran Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün, gelecek nesillerin ulaşması gereken vizyon olarak belirlediği, “Çağdaş Medeniyetler Seviyesinin de Üzeri”ne çıkma hedefi için ülke olarak üzerinde durmamız gereken çok önemli, iki temel konu bulunuyor: Eğitim ve Üretim!
Şu bir gerçek ki, her türlü yetersizlik ve eleştirilebilecek birçok olumsuzluklara rağmen, Cumhuriyet rejimiyle birlikte Türkiye’nin son 95 yılda eğitim ve üretim alanında pek çok önemli ve olumlu gelişmeyi gerçekleştirdiğinin altını çizmek gerekiyor.
Cumhuriyetin ilk 10 yılında her yaştan on beş milyon genç yaratan genç Türkiye, bugün 80 milyonu aşan dinamik nüfusa ile eğitim ve üretimde yaşadığı sıkıntıları aşacak bir potansiyele sahip olduğu herkes tarafından kabul ediliyor. Yeter ki kaliteli eğitim ve üretim yolunda kararlık gösterebilsin, güçlü adımları bir biri ardına atabilsin!
Eğitim ve Üretim konusu açıldığında akla ilk gelen, ekonomi ile eğitimin iç içe geçtiği kurumların durumu olur! Bu eğitim kurumların yeterliliği her zaman tartışma konusudur.
Bugün iş dünyasının ara eleman olarak nitelendirdiği iş gücünün eksikliği dile getirilir!
Türkiye'deki yaşanan işsizlik probleminin önemli bir kesimini vasıfsız kişiler oluşturmaktadır. Bu sorunu çözmek için verilecek eğitim oldukça büyük önem taşıyor.
İstihdamda önemli yer tutan kalifiye eleman ihtiyacını giderilmesi adına en önemli eğitim kurumların başında ise şüphesiz endüstri meslek liseleri gelmektedir.
Halk deyimiyle meslek liseleri günümüzde ifade edildiği biçimiyle Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri'nde bugün milyonlarca genç eğitim görmektedir.
Meslek liselerinin eğitim yönünden geliştirilmeleri ve burada okuyan gençlerin kaliteli eğitim almaları Türkiye ekonomisinin gelişmesi yarınları için oldukça büyük önem taşıyor.
Bu yönüyle meslek lisesi eğitimi, gerçektende memleketin büyük ve özen gösterilmesi gereken meselesi haline gelmiştir!
Meslek liselerinin işlevini, ekonomimizin alt yapısında üstlendikleri önemli rolü bir kez daha toplum gündemine taşımak adına Yerel Haberci olarak bir yazı ve haber dosyası hazırladık:
Mesleki Eğitim ve Üretim.
Yayın çıkış merkezimiz olan (İzmir) Gaziemir özelinden yola çıkarak örneklendireceğimiz mesleki eğitim ve üretim dosyamızda, eski adıyla Gaziemir Endüstri Meslek Lisesi bugünkü adıyla Gaziemir Serhat Sığnak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi eğitim kadrolarından yararlandık.
1100 öğrenci potansiyeli ve mesleki çeşitliliği ile öğrencilerin üretimde oynadığı rolleri kamuoyu ile paylaşacağız…
Ekonomi haberleri çerçevesinde değerlendirdiğimiz Mesleki Eğitim ve Üretim konulu dosyamızı tüm toplum kesimlerince ilgiyle takip edileceğinden eminiz!
***
Yaşamın içine dahil olmak demek üretim ve ekonomide aktif rol almak demektir.
Bunun yolu da insanın yeteneklerine farkına varıp keşfetme duygusuyla hareket ederek başarmak duygusunu tatmin etmekten geçiyor!
Bu yolculuk meslek liselerinde daha anlamlı ve daha gerçekçidir.
Çünkü meslek lisesinde her türlü durumda öğrencinin farkındalığı gelişerek üretimin ve üretmenin hazzını tatmaya başlar.
Gücünü, yeteneklerini, yapıp edebilmelerini sorgular ve böylelikle teknolojiyi de kullanarak üretimin içinde bilinçli veya bilinçsiz şekilde yer alır. İzmir'in Gaziemir İlçesi Serhat Sığnak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde de bunu görebiliriz.
Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Alanı
Serhat Sığnak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Alanı Öğrencileri, Tesisat ve İklimlendirme Teknolojileri Alanı Öğrencileri okulun döner sermaye çatısı altında üretim gerçekleştiriyor. İnsan yaşamında etkin olan araç gereç yapımını öğrenen öğrenciler şimdiden gerçekleştirdikleri üretimlerle ülke ekonomisine de ayrıca katkı sağlıyor.
Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Alanı, son eğitim yılında, döner sermaye çatısı altında 200 adet dolap, 10 takım anasınıfı, 20 takım misafir koltuğu, 100 adet öğretmen kürsüsü ve 50 adet ayaklı koridor panosu üretti. Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Alanı yaptıkları üretimle döner sermayeye yaklaşık 120 bin liralık katkıda bulundu.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Sanal ortamı kurgulayabilen bireyler yetiştirerek yaşamımızı kolaylaştıracak eylemlerde bulunan meslek lisesinde bunun en bir örneği de Bilişim öğrencilerinden Sertan Gökcan'ın projesi!..
ATP-12/A sınıfından Sertan Gökcan'ın tasarladığı eğitim ve profesyonel bağlamda da kullanılabilecek Soru Bank Programı oldukça dikkat çekici!
Genç öğrenci okulun kurumsal kimliği çerçevesinde, eğitim içerisinde önemli yer tutan sınav sistemi için bir soru bankası oluşturdu. Meslek lisesi branş öğretmenlerinin hazırladıkları sorular sisteme yükleniyor, okul idaresinin kontrolündeki sorulardan daha sonra yararlanmak isteyen öğretmenler buradan oluşturdukları soruların çıktılarını almak suretiyle hızlı bir şekilde sınav yapabiliyor. Soruların yanıtlarını değerlendiriyor. Yazılım konusunda oldukça ileri düzeyde kendisini geliştiren genç öğrencinin hazırladığı soru bankası oldukça da güvenli; Soru ve cevaplar öğretmenler tarafından havuza yüklenirken özel algoritma şifreleme sistemiyle veritabanına aktarılıyor!
Motorlu Araçlar Teknolojisi
Serhat Sığnak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Motorlu Araçlar Teknolojisi Öğrencileride kendileri için yapılan atölyede mesleklerini öğrenirken hizmet sunuyor.
Atölyede her tür marka ve model aracın servis ve bakımı yapılırken, öğrencilerin el becerileri, mesleki bilgi ve deneyimleri artarak piyasanın istediği teknik elemanlar yetiştiriliyor.
Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı'nda, okulun döner sermaye çatısı altında bir yıl içerisinde 52 aracın periyodik bakım ve onarımı yapıldı.
Fiat Laboratuarı'ndan yararlanan Serhat Sığnak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanı öğrencilerinden 7 yıl içerisinde 80 mezun verdi.
Mezun olan öğrencilerden yüzde 7 'si Fiat Otomotiv bünyesinde çalışmaya başladı.
Bu verilerde ortaya koymaktadır ki Serhat Sığnak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi bünyesinde eğitim gören gençler kendi gelecekleri için önemli bir adım atmış oluyor! Meslek Lisesi öğrencileri Türkiye ekonomisinin gelişmesinde ana araçlardan biri olan kalifiye eleman yetiştirilmesinde gerçektende önemli bir rol oynuyor.