GAZİEMİRLİ TÜKETİCİLERİN ŞİKAYETİ 1 AYDA SONUÇLANIYOR
Yerel Haberci
Hava Durumu
Arşiv
Gazete Manşetleri
RSS Beslemeleri
Linkler
// echo $giris_bas;
AnaSayfam Yap
Sık Kullanlanlara Ekle
Bize Ulaşın
Ana Sayfa
Foto Galeri
Video Galeri
Linkler
EKONOMİ

GAZİEMİRLİ TÜKETİCİLERİN ŞİKAYETİ 1 AYDA SONUÇLANIYOR

Facebook'ta paylaş
24/11/2017 , 10:41:20

Önceki yıllardan biriken 40 bin tüketici şikayetini ele alan Gaziemir İlçe Tüketici Hakem Heyeti dosyaları karara bağlarken, 2017 yılın itibariyle de yeni dosyaları bir ay içinde sonuçlandırıyor.   

Gaziemir Kaymakamı Yaşar Dönmez’in göreve ilk başladığı 2014 yılının ortalarında karşılaştığı ilk sorun kanunla kurularak yetkilendirilen İlçe Tüketici Hakem Heyeti’nin önünde biriken binlerce tüketici şikayeti olmuştu.

28 Kasım 2013 tarihinde resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 66 maddesi gereğince kurulması öngörülen İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, yine bu kanuna istinaden 27 Kasım 2014 çıkarılan yönetmelikle oluşma ve çalışma şekil ve esasları belirlenmişti.

Kanun ile şikayetlerini ilçe tüketici hakem heyetine bildirme hakkı elde eden vatandaşlar, kanunun nasıl uygulanacağına yönelik yönetmeliği bir yıl sonra çıkarılmasıyla bu haklarını bir yıl sonraya bırakmak zorunda kalmıştı.

Eski şikayetlerin birikmesi yerine yeni şikayetlerin eklenmesi bir anda kurulan ilçe tüketici hakem heyetlerinin binlerce dosya ile karşılaşmasına ve bu durum neticesinde ilgili şikayet dosyalarının sonuçlandırılmasının yıllara yayılmasına neden oldu.

Gaziemir İlçe Hakem Heyeti’nde karşılaşılan durum ise 2015 yılında önünde sonuçlandırılması gereken 40 bin tüketici şikayet dosyası oldu.

Soruna acil çözüm bulmak ve biriken dosyaların sonuçlandırılması ve yeni dosyaların makul bir sürede sonuçlandırılmasını sağlamak isteyen Gaziemir’in yeni kaymakamı ilk iş olarak İlçe Tüketici Hakem Heyetini yenilemek oldu. Kaymakamın hakem heyetine başkanlık etme şartının olmadığını ifade eden Kaymakam Yaşar Dönmez “Kaymakamlığın yerine getirmesi gerek diğer sorumluluklarının önünde engel” diyerek Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı görevini Yazı İşleri Müdürü’ne tevdi etti.

Yönetmelikler çerçevesinde yapılan değişiklikle Gaziemir İlçe Hakem Heyeti’nde Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü Abdül Selim Sadık’ın yanı sıra ilçedeki resmi ve sivil toplum kuruluları arasından temsilciler görev aldı.

İlçe tüketici hakem heyetinde Selim Sadık’ın başkanlığında görev yapan (İzmir Barosu temsilcisi) Avukat Meliha Yaman Yurdugül, (İzmir Ticaret Odası temsilcisi) Yılmaz Akın, (İzmir TÜKODER temsilcisi) Fatma Sırmalı,  (Gaziemir Belediyesi temsilcisi) Zühal Babayiğit (Gaziemir Esnaf ve Sanatkarlar Odası temsilcisi) Erkan Çoban ve raportörler Hasan Esat Özeren, Ece Kahraman ile Abdullah Uzun’dan oluşan heyetbiriken tüketici dosyaları tek tek ele aldı. Gaziemir İlçe Tüketici Hakem Heyeti dosyaları bir yıl içerisinde 40 bin başvuruyu sonuçlandırdı.

2017 yılı itibariyle gelen tüketici şikayet dosyaları da 1 aylık süre içerisinde sonuçlandırılmaya başlandı.

İlçe Tüketici Hakem Heyeti’nin gayretli çalışmaları için teşekkür eden Gaziemir Kaymakamı Yaşar Dönmez heyet üyelerine takdir belgesiyle onurlandırdı.  

Henüz Yorum Yapılmamış. İlk Yorumu Siz Yapmak İstermisiniz ?


Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
24/04/2024 , 18:56:48
GAZİEMİR
24/04/2024 , 11:43:42
YAŞAM / MAGAZİN
23/04/2024 , 13:37:14
AKTÜEL
23/04/2024 , 13:32:29
GAZİEMİR
21/04/2024 , 16:19:04
GAZİEMİR
21/04/2024 , 15:51:55
SPOR
 
Köşe Yazarları
Köşe Yazarları
Editörün Seçtikleri
Gaziemir'den Tüm Dünyaya Yerel Haberler. Bizi Aşağıdaki Sosyal Medya Hesaplarından Takip Edebilirsiniz.
Bizi Takip Edin